قالب وبلاگ

بازاریابی تجارت الکترونیک: کالاهای سخت و کالاهای نرم
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
در بازاریابی تجارت الکترونیک به نرم افزارهای کامپیوتر، موزیک، اخبار و راه حل ها کالاهای نرم و یا کالاهای دیجیتالی گفته می شود. این نام گذاری در بازاریابی  تجارت الکترونیک به این خاطر است که این کالا ها یا خدمات با واسط الکترونیکی مانند اینترنت قابل پخش شدن هستند.سایتهای تجارت الکترونیک که کالاهای نرم تولید می کنند، می توانند سریعا کالای خود را پخش کنند. این کالاها می توانند سریعا مورد استقبال افراد قرار گیرند، به خاطر اینکه مشتری در اینترنت در همان لحظه که خرید را انجام می دهد، کالا را در اختیار دارد.
سایت تجارت الکترونیکی که چیزهایی مانند سخت افزار کامپیوتر، البسه و یا کتاب می فروشد کالای سخت دارد. با اینکه خرید شما آنلاین انجام می گیرد، اما تحویل کالا باید بوسیله سرویس های پستی انجام گیرد.

در تجارت الکترونیک، چه محصول نرم باشد و چه سخت، می توان آنرا در اینترنت بازاریابی کرد وبه فروش رساند.

با توجه به تحقیقاتی که در سایتهای برتر تجارت الکترونیک انجام شده است، اکثر آنها کالاهای سخت می فروشند. بیشتر آنها کامپیوتر، تجهیزات شبکه و دستگاههای مخابراتی برای فروش دارند و تعداد کمی از آنها موسیقی و کتاب می فروشند.


آیا می توان گفت که در تجارت الکترونیک، فروش کالاهای سخت موفقیت آمیزتر از کالاهای نرم است؟


 در واقع جواب در خود کالایی است که به فروش می رسد، نه صرفا این موضوع که کالا سخت است و یا نرم. به عنوان مثال لوازم خانه را در نظر بگیرید: کاناپه اتاق نشیمن یک کالای سخت است، همینطور خیلی سخت و هزینه بر حمل شود. اما کالاهای نرم چطور؟ اضافه بر این، باید توجه داشت که سرویس هایی مانند مدیریت پروژه آنلاین هم زیاد موفق نبوده اند.

برخی فاکتور های دیگر که موفقیت یک کالا را در سایتهای تجارت الکترونیک تحت تاثیر قرار می دهند از این قرارند:

پیچیدگی: آیا کار فیزیکی لازم است برای راه انداختن و یا سفارش کالا؟ بازاریابی آنلاین کالاهای پیچیده سخت است.

آیا برای فروش کالا لازم است که اطلاعات زیادی در اختیار مشتری قرار گیرد؟ اگر اینطور است این کالا را راحت می توان آنلاین فروخت.

ارتباط: آیا برای فروش کالا لازم است که حتما ارتباط فیزیکی وجود داشته باشد؟ اگر که این طور است فروش آنلاین این کالا سخت است.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1457
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: